Prowadzisz biznes i poszukujesz sposobu, który pozwoli Ci na przyciągnięcie większej ilości klientów, co z kolei przeniesie się na lepsze wynik sprzedaży Twoich produktów? Jednym z pomysłów, który może pomóc w realizacji tego celu jest pozycjonowanie. Działania SEO pozwalają na dotarcie do większej ilości osób, które mogą być zainteresowane usługami jakie świadczy, np. Twój sklep. Jak pozycjonowanie pozwoli twojemu biznesowi na wzrost sprzedaży? Co trzeba zrobić, aby witryna internetowa napędzała sprzedaż produktów?
Czy pozycjonowanie się opłaca? Czym jest?
Głównym założeniem pozycjonowania jest umieszczenie naszej witryny w najlepszych dziesięciu wynikach wyszukiwań w wyszukiwarce Google. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa pewność, że nasza oferta trafi do większej ilości potencjalnych klientów. Czym jest samo pozycjonowanie? Jest to jedno z działań e-marketingu, które zaraz obok Google Ads czy reklam Facebooka jest jednym z najpopularniejszych sposobów na promowanie witryny w sieci. Jeśli więc chcesz, aby liczba odwiedzin i sprzedaży Twoich usług lub produktów wzrosła, pozycjonowanie SEO będzie bardzo przydatne, a wręcz niezbędne.
Strona internetowa, która tworzona jest w oparciu o zasady SEO jest znacznie częściej odwiedzana przez użytkowników, niż portal, który nie jest pozycjonowany. Jak więc wygląda to w kwestii budżetu? Za działania SEO płaci się stałą kwotę. Z miesiąca na miesiąc liczba odwiedzin użytkowników wzrasta. Jeśli strategia promocji strony oraz precyzyjne profilowanie lingwistyczne są prowadzone odpowiednio, witryna będzie docierać przede wszystkim do osób, które zdecydowane są na zakup i poszukują produktów czy usług, które oferuje Twoja firma.
Im większy odbiór, tym większe szanse na wzrost sprzedaży
Obecność naszej witryny w TOP 10 wyszukiwań Google na wybrane frazy znacząco zwiększa szansę na dotarcie do potencjalnych klientów. Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie jest pierwszym sposobem na przeszukiwanie sieci pod względem interesujących nas produktów lub usług. Im strona wyżej znajduje się w podpowiedziach, tym większe są szanse na zwiększenie sprzedaży. Jeśli strona często wyświetlana jest w Google nasza marka staje się bardziej rozpoznawalna, bardziej zaufana, a to owocuje częstszym wybieraniem produktów lub usług.
Tworzenie odpowiedniej treści to podstawa
Jednym ze stałych elementów pozycjonowania strony internetowej w sieci jest uzupełnianie jej wartościowymi i bogatymi w kluczowe frazy treściami. W skład tzw. content marketingu wchodzą wszelkie opisy kategorii, produktów, a także poradniki, recenzje czy wszelkie opisy warunków zwrotów, reklamacji itp. Oryginalne treści pozwalają na zbudowanie silnej pozycji naszej witryny w wyszukiwarce Google. Jeśli zajmujemy się sprzedażą B2B (Business-to-Business) bardzo ważne jest, aby na naszej stronie znajdowały się poradniki bogate w treści eksperckie, zalety z korzystania z produktów oraz ich zastosowanie. Dobrze również jakby na witrynę trafiły opinie innych firm czy podmiotów, które korzystały z usług lub produktu. Również dobrym rozwiązaniem w przypadku firm sprzedających w formacie B2B jest wstawienie na witrynie formularzu kontaktowego, umożliwiający kontakt z firmą.
Ulepszenie witryny – co zachęca klienta do kupna?
Bardzo duży wpływ na sprzedaż ma optymalizacja konwersji, co jest jednym z najważniejszych etapów pozycjonowania. Optymalizacja konwersji niesie za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim strona jest bardziej widoczna w wyszukiwarce internetowej oraz zwiększa się również wartość strony dla potencjalnych klientów. Specjaliści, którzy zajmują się pozycjonowaniem wprowadzają na witrynie szereg zmian i ulepszeń, które mają za zadanie zachęcić potencjalnego klienta do zakupu i jak najbardziej mu to ułatwić. W takim wypadku bardzo ważna jest struktura menu czy kategorii produktów – im bardziej skomplikowane, tym szybciej klient zrezygnuje z potencjalnego kupna. Dobrze jest też umieścić wszystkie najważniejsze informacje, takie jak dane kontaktowe i informacje o ofercie w najbardziej intuicyjnych i widocznych miejscach, co z pewnością pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedażowe na witrynie internetowej.
Odpowiedni wizerunek sklepu przyniesie korzyści
Pozycjonowanie sklepów internetowych niesie za sobą wiele korzyści, a jedna z nich to zwiększenie popularności sklepu. Z biegiem czasu marka Twojej firmy stanie się coraz bardziej popularna wśród użytkowników internetu – blogerów, influencerów. Pojawi się na portalach branżowych czy forach internetowych. Za budowanie wizerunku witryny na zewnątrz w dużym stopniu odpowiadają wysokiej jakości teksty. Pozwala to na dotarcie do osób, które poszukują świadczonych przez Twoją firmę usług.
Inwestycja na pewno się zwróci
To, co trzeba pamiętać o pozycjonowaniu stron SEO to fakt, że zwiększenie sprzedaży czy odwiedzin nie będzie widoczne z dnia na dzień. Pozycjonowanie to działanie długofalowe, gdzie pierwsze efekty widoczne są dopiero po kilku tygodniach od rozpoczęcia pozycjonowania. Działania SEO z pewnością wymagają cierpliwości, które końcem końców się zwrócą – nawet z nawiązką.
Ciągłe optymalizowanie naszej strony pod kątem działań SEO pozwala budować mocną i rozpoznawalną markę w sieci. Pozycja w topowych wyszukiwaniach przeglądarki Google może przynieść bardzo dużo korzyści. Z początku wydawane pieniądze na kampanie SEO mogą się nie zwracać, jednak z czasem inwestycja ta będzie przynosić rezultaty. Pozycjonowanie naszych usług i produktów nie tylko promuje markę w sieci, ale również zwiększa sprzedaż.